niedziela, 15 maja 2016

Szkolenie dla wolontariuszy

W kwietniu miałam możliwość uczestniczenia w szkoleniu 'ABC Wolontariatu'. 



Warsztaty odbywały się w siedzibie Stowarzyszenia Hospicjum im. Anny Olszewskiej w Skierniewicach. Spotkanie poprowadziła Pani Monika Klepaczko- Gorczyca.
Na początku spotkania każdy uczestnik musiał odpowiedzieć na pytanie 'Dlaczego tu jestem?'.

  
 
W dalszej części oglądaliśmy różne filmiki edukacyjne, przeprowadzaliśmy dyskusję oraz wykonywaliśmy różne ćwiczenia. Wspólnie obaliliśmy wiele stereotypów związanych zarówno z pomocą w wolontariacie jak i hospicjum.
 
W trakcie szkolenia poznaliśmy krótką historię wolontariatu, jego ideę, prawa i obowiązki wolontariusza, kartę etyczną wolontariusza i podstawowe prawo o wolontariacie. 
 

Najbardziej spodobało mi się kilka rad, przygotowanych przez podopiecznych hospicjum. Rady te mają pomóc każdemu być jeszcze lepszym wolontariuszem.

Na zakończenie szkolenia wszyscy otrzymaliśmy certyfikaty.
 

Mimo iż większość materiału omawianego na szkoleniu była mi znajoma, to dobrze było tę wiedzę uporządkować jeszcze raz. 

  
Zachęcam każdego do wzięcia udziału w takim szkoleniu. Naprawdę warto! 

2 komentarze:

  1. Doceniam zawsze każdą aktywność, która nie wiąże się z potrzebą "chcę coś, zrobię coś, ale daj mi coś". Wolontariat to świetne zjawisko, można poznać niesamowite osoby, dodatkowo pomóc, a jeszcze się czegoś nauczyć - ja będąc w wolontariat często uczyłam się wielkiej cierpliwości i nauczyłam się cieszyć z niczego, a już na pewno z tego co robiłam. Miłego wieczoru!

    http://kochamcieanonimowo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, z każdą kolejną akcją utwierdzam się w przekonaniu, że pomaganie jest cudowną sprawą. Na chwilę obecną, po ponad 3 latach angażowania się w różne akcje nie wyobrażam sobie mojego życia bez wolontariatu. Również nauczyłam się wielu rzeczy i z każdą kolejną akcją uczę się czegoś nowego. Dodatkowo poznałam tak wiele cudownych i pozytywnych osób, a ludzie z którymi wspólnie pomagamy innym stają się moją drugą rodziną :)

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Devon.